XII Światowy Tydzień Przedsiębiorczości w Zespole Szkół Samochodowych 18 – 22.XI.2019 r.

5 dni we Włocłwskiej Samochodówce.

W dniach 18 – 22 listopada uczniowie Samochodówki już po raz dwunasty uczestniczyli w Światowym Tygodniu Przedsiębiorczości. To międzynarodowy projekt promujący świadomy rozwój, aktywną postawę wobec życia i podejmowanie biznesowych inicjatyw. Organizowany jest od 2008 roku w 150 krajach świata, w tym w Polsce.


W ramach tego przedsięwzięcia Samochodówka uczestniczy w programie „Otwarta firma”, realizowanym przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości, pod honorowym patronatem Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii.


W ramach XII Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości w ZSS realizowano szereg przedsięwzięć we współpracy z następującymi firmami:


1.    Komenda Miejska Policji we Włocławku
2.    Państwowa Straż Pożarna we Włocławku
3.    Miejski Rzecznik Konsumenta – Urząd Miasta Włocławek
4.    Centrum Edukacji i Pracy Młodzieży OHP we Włocławku
5.    Jaworski Auto Sp. z o.o. Toyota Włocławek
6.    Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej we Włocławku
7.    Telewizja Informacyjna Włocławek CW24TV
8.    PKO Bank Polski S.A. Oddział 1 we Włocławku
9.    Włocławski Inkubator Innowacji i Przedsiębiorczości we Włocławku

Przedsięwzięcia realizowane w formie prelekcji, pokazów, warsztatów i wycieczek dotyczyły następującej tematyki:


1.    Pracownik i pracodawca – oczekiwania pracodawcy wobec potencjalnych pracowników.
2.    Konsument – prawa i obowiązki konsumenta.
3.    Pracownik i pracodawca – redagowanie dokumentów aplikacyjnych, rozmowa kwalifikacyjna.
4.    Marketing firmy, etyczny biznes – wizerunek firmy, badanie rynku – prezentacja i jazda próbna.
5.    Własna firma. Finanse – co decyduje o sukcesie firmy? – planszowa gra edukacyjna.
6.    Marketing firmy – dlaczego warto i jak dbać o dobry wizerunek firmy.
7.    Szkolenie – Jak Cię widzą, tak Cię piszą - skuteczna komunikacja i profesjonalne kreowanie wizerunku. Zwiedzanie zakamarków Włocławskiego Inkubatora Innowacji i        przedsiębiorczości.

Światowy Tydzień Przedsiębiorczości w Polsce nie byłby możliwy gdyby nie wkład setek partnerów z całej Polski. Partnerem Tygodnia zostaje podmiot, który w ramach danej edycji projektu zrealizuje minimum jedno wydarzenie (debatę, wykład, szkolenie, happening, wystawę lub inne) związane z tematyką przedsiębiorczości lub rynku pracy. Koordynatorzy Regionalni oraz Koordynator Ogólnopolski – Fundacja Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości – wspierają partnerów, realizując ogólnopolską kampanię promocyjną, promując poszczególne wydarzenia, nawiązując relacje z mediami, zapewniając Patronaty Honorowe oraz organizując regionalne Inauguracje Światowego Tygodnia.

Do akcji włoczyło się także Radio eMKa. Światowy Dzień Przedsiębiorczości to także, a może przede wszystkim, połączenie teorii z praktyką. Ale o tym powie zdecydowanie więcej Pani Jadwiga Waleczko - nauczyciel w Zespole Szkół Samochodowych we Włocławku.


Autor: Mariusz Kowalewicz
menu
menu